zondag 8 februari 2009

#20 Muziek online beluisteren in een sociaal netwerk

Zodra ik me had aangemeld bij Last.fm, ben ik van
alles gaan uitproberen. Ik heb allerlei muziek op gezocht en geprobeerd allerlei bewerkingen uit te voeren, maar niet alles lukte tot nu toe. Het is me nog niet helemaal duidelijk hoe alles werkt, maar ik blijf proberen. Ik ben een groot liefhebber van muziek, ik luister graag naar allerlei soorten muziek. Ik blijf volhouden en kom er nog wel achter, want Last.fm biedt heel veel online mogelijkheden m.b.t. muziek. Een vriend van mij kende het, toen ik het in een gesprek vernoemde. Hij maakt al langere tijd gebruik van Last.fm en heeft de site ook al aan veel mensen doorgespeeld.
Het gebruik van zo'n site voor Bibliotheek Midden-Brabant zie ik nog niet helemaal voor me. Wel kan ik me voorstellen dat het handig kan zijn om te gebruiken voor bijv. de muziekafdeling.
Door middel van het gebruik van Last.fm kun je de klant van de muziekafdeling van dienst zijn met advies, achtergrondinformatie van de artiesten e.d. Ook kun je verwijzen naar vergelijkbare muziek/artiesten en je kunt klanten suggesties en tips aan de hand doen.

2 opmerkingen:

23 Dingen zei

Hi, als je er niet helemaal uit komt, vraag 's rond. Er zijn er al veel die klaar zijn met de Dingen.

Miriam van den Beemt zei

Ben je er inmiddels uitgekomen? Blog anders even waar je precies moeite mee hebt, dan probeer ik het uit te leggen.