maandag 2 februari 2009

#19 Sociale Netwerken

Ik ben eerst weer begonnen met het bekijken van alle achtergrondinformatie. Mij sprak de uitleg "in Plain English" erg aan! Ik vind deze filmpjes eigenlijk steeds leuk, duidelijk en vooral zeer verhelderend.
Ik heb via 23dingen Hyves bekeken en ik heb rondgesnuffeld op andere sites zoals Sociabel, Dizzie en Facebook.
Ik denk dat dit soort sites wel degelijk een aanvulling kunnen zijn op de rol die de bibliotheek kan spelen als 'fysieke' ontmoetingsplek. Mensen raken soms aan de praat als ze op zoek zijn naar dezelfde boeken of informatie.
Zo kan men ook via Internet met elkaar in contact komen, zeker als men interesses wil delen of een bijzondere hobby heeft. Dizzie is volgens mij zeer geschikt voor boekenliefhebbers in het algemeen. Bibliotheek 2.0 is met name erg interessant voor de bibliothecaris.
Tot nu toe heb ik me zelf nog nooit aangemeld bij sites als Hyves e.d. Naar mijn mening kruipt hier heel veel tijd in (onderhouden/actualiseren) en ik heb al zoveel andere 'dingen' waar ik in mijn vrije tijd aandacht aan wil besteden. Ik vind het wel heel erg goed om kennis te maken met dit soort 'sociale netwerken'. Zeker wanneer we onze 'klanten' hiermee kunnen bereiken of informatie kunnen verschaffen. Daar gaat het bij 23 dingen toch voornamelijk om...

3 opmerkingen:

Miriam van den Beemt zei

Goed bezig! Kun je een specifieke manier bedenken waarop je je klanten kunt benaderen? Of zou alleen een groepspagina aanmaken voldoende zijn?

cleopetra zei

Ik stel me bijv. voor dat er een link is via onze site waar klanten niet alleen boeken kunnen zoeken, maar waar ook reacties van andere lezers te vinden zijn (of tips/links/andere info over het onderwerp). Misschien bestaat dit gewoon al...

Miriam van den Beemt zei

Ding 21, My Discoveries, lijkt daar wel op. Ben je daar al gaan kijken?