dinsdag 15 september 2009

#23 Evaluatie


Mijn ontdekkingsreis door de wereld van 23 dingen, of voor mij eigenlijk 24 dingen, zit erop. Toch begint onze reis nu eigenlijk pas écht. De meeste van de 24 'dingen' kende ik al een beetje, maar door deze cursus ben ik beter gaan begrijpen wat web 2.0 nu echt inhoudt.

Als leek, in de wereld van de bibliotheek, vond ik het soms lastig om de onderwerpen meteen toe te passen op hetwerk binnen bibliotheek Midden-Brabant. Een belangrijk leerpunt voor mij persoonlijk was het inzicht dat het belangrijk is om mee te groeien met de klant en soms zelf een stap vooruit te zijn.

Inmiddels werk ik in een wiki (Kinderboekenweek werkgroep) en werk ik samen met collega's via blogs en Google docs om elkaar te informeren en op afstand samen te werken. Flickr, Youtube en Podcasting wijzen zichzelf in het toepassen binnen Bibliotheek Midden-Brabant. Met LibraryThing en Last.fm kan nog meer worden gedaan, maar ik denk dat we daar al naar toe aan het werken zijn met de tags in My Discoveries.

Marlies, Ik wil je bedanken voor je hulp en toeziend oog, op afstand. Ik heb met ontzettend veel plezier, maar soms ook met een gezonde dosis scepsis gewerkt aan alle dingen...
Ik heb waanzinnig veel geleerd!

2 opmerkingen:

marlies zei

Je hebt helemaal gelijk dat de reis nu pas écht begint. 23 dingen is inderdaad niet meer dan een eerste kennismaking met het interactieve web. En fijn dat je er voor jezelf een belangrijk leerpunt uit gehaald hebt. Ook goed om te lezen dat je een aantal van de dingen die je 'ontdekt' hebt, in de praktijk gebruikt. Daar leer je uiteindelijk het meeste van.

Ik vind het fijn om te lezen dat je ontdekkingsreis leerzaam en plezierig was en dat ik je daarbij heb mogen volgen. Enne... met 'mediawijze' houding is niks mis hoor, integendeel!

anja zei

Prociat met het halen van de eindstreep!
Als je bezig bent en blijft op het social web zul je er snel in thuisraken en steeds meer ontdekken. We komen elkaar vast nog wel tegen!